#Fundusze UE   #Fundusze Europejskie

HARMONOGRAM:

luty 2025

styczeń 2025

grudzień 2024

listopad 2024

październik 2024

wrzesień 2024

czerwiec 2024

maj 2024

kwiecień 2024

marzec 2024

 

Projekt „Międzypowiatowa droga do edukacyjnego sukcesu szkół zawodowych powiatów dzierżoniowskiego, kłodzkiego i świdnickiego” jest realizowany w ramach realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027 (FEDS 2021–2027), Priorytetu nr 9 „Fundusze Europejskie na rzecz transformacji obszarów górniczych na Dolnym Śląsku” Działania nr 9.3 „Transformacja w edukacji”.

Projekt jest realizowany przez partnerstwo Powiatu Dzierżoniowskiego, Powiatu Kłodzkiego, Powiatu Świdnickiego, Sudeckiej Izby Przemysłowo – Handlowej w Świdnicy, Human Partner Sp. z o. o. i Fundacji „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego, która pełni rolę Lidera Projektu.

Projekt jest realizowany od dnia 1 stycznia 2024 roku do dnia 30 czerwca 2026 roku na terenie powiatu dzierżoniowskiego, kłodzkiego i świdnickiego.

Wartość całkowita projektu: 22 880 000,40 PLN

Wartość dofinansowania: 17 878 448,40 PLN

Celem głównym projektu jest łagodzenie skutków transformacji na terenie Subregionu Wałbrzyskiego (w powiatach świdnickim, dzierżoniowskim, kłodzkim) przez inwestycje w wysoką jakość edukacji i wzrost dostępności do takich usług edukacyjnych, którym celem będzie wsparcie regionu w kierunku osiągnięcia celów Unii na rok 2030 w dziedzinie energii i klimatu i porozumień paryskich i kształtowanie i rozwój kompetencji, kwalifikacji i umiejętności uczniów szkół zawodowych obszarów pogórniczych w celu dostosowania ich do wymogów gospodarki.

Projekt obejmuje następujące wsparcia dla uczennic/uczniów:

Zadanie 1. Staże uczniowskie oraz staże i praktyki zawodowe inne niż uczniowskie.

Zadanie 2. Kursy, szkolenia i inne formy wsparcia dla uczniów przygotowujące ich do podjęcia nauki na wyższym poziomie edukacji i/lub zdobycia kwalifikacji zawodowych, rozwijające kompetencje kluczowe - część 1 zajęcia w szkole.

Zadanie 3. Kursy, szkolenia i inne formy wsparcia dla uczniów przygotowujące ich do podjęcia nauki na wyższym poziomie edukacji i/lub zdobycia kwalifikacji zawodowych, rozwijające kompetencje kluczowe - część 2 kursy kwalifikacyjne i szkolenia specjalistyczne.

Zadanie 4. Kursy, szkolenia i inne formy wsparcia dla uczniów przygotowujące ich do podjęcia nauki na wyższym poziomie edukacji i/lub zdobycia kwalifikacji zawodowych, rozwijające kompetencje kluczowe - część 3 - wyjazdy edukacyjne na warsztaty.

Zadanie 5. Rozwój współpracy z uczelniami wyższymi.

Zadanie 6. Udział w edukacyjnych projektach regionalnych/ogólnopolskich i własnych projektach edukacyjnych.

Zadanie 7. Zajęcia podnoszące kompetencje kluczowe uczniów (RE.22 maja 2018 r.) w zakresie przedsiębiorczości, doradztwo edukacyjno - zawodowe w szkole oraz zawodowe prowadzone we współpracy z pracodawcami.

Zadanie 8. Zajęcia podnoszące umiejętności kluczowe uczniów oraz rozwijające umiejętności programowania i wykorzystywania TIK, AI, innych rozwiązań cyfrowych w oparciu o DigComp 2.1 oraz niezbędne na rynku pracy.

Zadanie 10. Rozwój kompetencji zielonych w oparciu o Europejskie ramy kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp i Agendę 2030.

Zadanie 11. Wzmacnianie odporności psychicznej uczniów, zajęcia z zakresu rezyliencji, komunikacji społecznej i wewnętrznej w tym radzenie sobie ze stresem, trening umiejętności społecznych, walka ze stereotypizacją płciową.

W projekcie udział weźmie 2100 uczniów i 420 nauczycieli.

DOKUMENTY PROJEKTOWE dla uczennic/uczniów:

1. Regulamin rekrutacji: plik1.

2. Formularz zgłoszeniowy: plik2.

3. Deklaracja uczestnictwa: plik3.

4. Oświadczenie: plik4.