Wrażenia z wycieczki do Wenecji

30 września 2017 roku odbyła się wycieczka dziewczyn, które odbywają praktyki zawodowe w Bolonii, do Wenecji. Opiekunkami wyprawy były Pani Katarzyna Satława i pracownica YouNet’u, Agata.
„Wybrałyśmy się pociągiem relacji Bolonia-Wenecja. Po wyjściu z dworca od razu ukazał nam sie piękny widok miasta. Turystów było dużo więcej niż we Florencji, wiele razy dało się słyszeć grupy Polaków. Droga na Plac Świętego Marka wiodła przez wiele mostów i wąskich uliczek. Tam miałyśmy chwilę czasu, podczas którego większość z nas kupiła sobie pamiątki. Następnie udałyśmy się na obiad do jednej z restauracji. Później spotkałyśmy się z naszą przewodniczką. Była to Włoszka, która skończyła filologię polską. Ku naszemu ogromnemu zaskoczeniu mówiła bardzo płynnie w naszym języku, choć wiadomo, że język polski nie jest prosty. Zwiedzanie Wenecji zakończyłyśmy po dwóch godzinach i również miałyśmy chwilę czasu, by samodzielnie pospacerować po tym pięknym mieście. W Bolonii byłyśmy z powrotem przed 20.00. Zmęczone, spałyśmy w niedzielę do późna.

Został nam ostatni tydzień pracy i spędzania czasu w Bolonii. Musimy się przygotować do powrotu do kraju. Nie ukrywamy, że brakuje nam polskiej kuchni, klimatu i rodzin, ale też będziemy pewnie tęsknić za Włochami.”